Koncesja na gruntach rolnych

zakręty postępowań koncesyjnych

Koncesja na gruntach rolnych

Postprzez Michal » 06 Maj 2020, 23:53

Witam, szukam pomocy w sprawie zakupu gruntów pod żwirownie.
Działka o powierzchni 7ha o użytku i klasie bonitacyjnej: RV,RVI,PsV,N.
Jestem w temacie świeży interesuje mnie działalnośc do 2ha. Chciałbym, wiadomo jak każdy po zakupie jak najszybciej zacząć wydobycie jednak podczas zakupu będę musiał uzyskać zezwolenie kowru (nie jestem rolnikiem), gdzie oświadczenie ze nie zmienię przeznaczenia gruntów przez 5 lat.. Co mnie bardzo martwi. Stad pytanie:
-czy można uzyskać koncesje na wydobycie bez odrolnienia działki?
Dodam ze na gruntach nie ma miejscowego planu

Pozdrawiam
Michal
aspirant
 
Posty: 2
Rejestracja: 06 Maj 2020, 23:10
firma: Kopalnia
stopień górniczy: Brak

Re: Koncesja na gruntach rolnych

Postprzez Hubert » 07 Maj 2020, 00:21

Niestety, najpóźniej na etapie wnioskowania o koncesję grunty muszą być odrolnione, zerknij na art. 7 ustawy Prawo geologiczne i górnicze.
W razie pytań - pisz na forum, pomożemy.
Hubert
dozór forum
 
Posty: 989
Rejestracja: 02 Mar 2011, 19:36
Miejscowość: Wrocław

Re: Koncesja na gruntach rolnych

Postprzez Michal » 07 Maj 2020, 17:49

Rozmawiałem dzisiaj z panem z wydziału środowiska urzędu powiatowego, który stwierdził ze nie ma potrzeby przy malej koncesji odralniac gruntu.. Urzędnik twierdzi ze przeznaczenie gruntu po wydobyciu zostaje takie samo (stawy lub zasypanie)
Problem polega na tym ze na ten czas zawiesilem rozmowy ze sprzedającym aby nie popełnić błędu którego nie będzie można już odkręcić. Przyszedł mi na myśl pomysł ze odrolnic może aktualny właściciel
Michal
aspirant
 
Posty: 2
Rejestracja: 06 Maj 2020, 23:10
firma: Kopalnia
stopień górniczy: Brak

Re: Koncesja na gruntach rolnych

Postprzez Hubert » 07 Maj 2020, 18:03