Wygaśnięcie koncesji i rozliczenie zasobów złoża
Wysłany: 20 Lut 2024, 10:24
W związku z tym, że po zmianie ustawy P.g.g. pojawił się art. 89 ust. 7 o treści "W przypadku zaniechania lub zakończenia eksploatacji złoża dokonuje się rozliczenia zasobów złoża w dodatku do dokumentacji geologicznej. Dokumentację przedkłada się właściwemu organowi administracji geologicznej w terminie określonym w decyzji stwierdzającej wygaśnięcie koncesji albo w decyzji o cofnięciu koncesji, chyba że dokumentacja została przedłożona właściwemu organowi administracji geologicznej przed wydaniem decyzji stwierdzającej wygaśnięcie koncesji albo decyzji o cofnięciu koncesji" nasuwa mi się takie pytanie: czy określony w decyzji stwierdzającej wygaśnięcie koncesji termin przedłożenia dodatku jest przedmiotem uzgodnienia z wójtem/burmistrzem i OUG? Czy obowiązek ten należy traktować jako obowiązek wykonywany w ramach obowiązków dotyczących ochrony środowiska i likwidacji zakładu górniczego? Czy ewentualnie w sentencji decyzji stwierdzającej wygaśniecie koncesji należy go wyodrębnić i nie będzie podlegał uzgodnieniu?